مرغ سحــــــر

ناله سرکن...

مرغ سحــــــر

ناله سرکن...

مرغ سحــــــر

من خویشاوند هر انسانی هستم که خنجری در آستین پنهان نمیکند. نه ابرو درهم میکشد، نه لبخندش ترفند تجاوز به حق نان و سایه بان دیگران است. (شاملو)

تا چند سال دیگر

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ

زنده یاد مرّیخی(معروف به دولت)از آدمهای بی شیاه پیله ی روزگاربود که به شیوه ی دم غنیمت دان روزگار را دست به سر می کرد.میگویند چاشتگاه روز آخر یکی از ماه های رمضان که در عید فطر بودن یا نبودنش شکّ و شبهه بود ؛دولت در میدان توی ده بیدگل با چند نفر از هم مسلکهایش سیگار چاق می کرد که خبر آوردند امروز عید فطر است و ماه رمضان تمام شده .دولت هم پکی به سیگارش زد و گفت:خوبه سالی یه روز هم از ماه روزه کم کنند تا چند سال دیگه ؛کارش تموم شده و ما هم راحت میشیم.

حالا شده حکایت فتوایی که آیت‌الله بیات زنجانی منتشر کرده:

کسانی که روزه می گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه ای که جلوی تشنگی شان را بگیرد می توانند آب بنوشند و در این حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد."

فقیهان اگر جسارت به خرج داده و با همین فرمان فقاهت کنند تا چند سال دیگر تفاوتی بین روزه گرفتن من با روزه گرفتن آنها و مقلدانشان نخواهد بود.

پی نوشت ها: 

1- فتوای  آیت‌الله بیات: آب بخورید در حدی که تشنگی برطرف شود ، روزه باطل نمی شود!

2-آیت الله مکارم: مگر می شود هم روزه دار بود و هم آب نوشید؟/ با دین مردم بازی نکنید؛ خداوند همه را به راه راست هدایت بفرماید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۵/۰۴
  • ۱۶۷ نمایش
  • mahmood farzin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی