مرغ سحــــــر

ناله سرکن...

مرغ سحــــــر

ناله سرکن...

مرغ سحــــــر

من خویشاوند هر انسانی هستم که خنجری در آستین پنهان نمیکند. نه ابرو درهم میکشد، نه لبخندش ترفند تجاوز به حق نان و سایه بان دیگران است. (شاملو)

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

کنسرت محسن یگانه که قرار بود در آذربایجان غربی برگزار شود، لغو شد. داستان این است که نیروی انتظامی گفته "اولا برای این کنسرت باید با اداره اماکن ناجا هماهنگی می شد." دوم اینکه برای برگزاری این کنسرت "باید با نیروی انتظامی هم جداگانه هماهنگ می شد." سوم اینکه "تبلیغات برنامه نباید قبل از موعد انجام می شد." چهارم اینکه توضیح داده شده که نیروی انتظامی معتقد است که "باید در کنسرت تفکیک جنسیتی شود" در غیر این صورت انجام نمی شود. پنجم اینکه اگر همه این موارد رعایت شود، نیروی انتظامی معتقد است که "باید کنسرت یک شب برای آقایان و یک شب دیگر برای خانمها برگزار شود." شش اینکه اگر همه این پنج شرط هم اجرا شود، و در حین اجرا "هنجار شکنی انجام شود، با آن به شدت برخورد می شود.

" احتمالا برای اجرای تفکیک جنسیتی باید زن و شوهرهایی که می خواهند با هم موسیقی ببینند، باید یک هفته قبل از هم طلاق بگیرند، برای جلوگیری از هنجار شکنی که احتمالا معنی ان دست زدن، بشکن زدن، روی صندلی قر ریز دادن، تکان دادن گردن و سر در هنگام شنیدن موسیقی است، تماشاگران را با طناب به صندلی می بندند که هیچ هنجارشکنی نکنند. و اصلا بعید نیست که برای اطمینان خاطر بیشتر قبل از اجرا مردان را به کلی اخته کنند تا همه شئونات اسلامی رعایت شود. یعنی اصلا مجوز کنسرت هیچ ربطی به این که موسیقی خوب است یا بد یا مجاز است یا غیرمجاز یا سنگین است یا دامبولی دیشو ندارد. اصل ماجرا این است که زنان نباید مردان را ببینند و بالعکس. کنسرت دهندگان هم بیشتر از شوهر تماشاگر به او محرم هستند، به همین دلیل زنی که در سالن نشسته می تواند محسن یگانه را ببیند، ولی محسن جان شوهرش یا پسرش را نمی تواند ببیند. البته پیروز ارجمند از مسئولان موسیقی وزارت ارشاد گفته که "تفکیک جنسیتی از طرف وزارت ارشاد نیست و از سوی گروههای فشار است." و بعد هم اضافه کرده که "اگر قرار باشد کنسرتی با تفکیک جنسیتی برگزار شود، اصلا آن کنسرت را برگزار نخواهیم کرد." این هم راه حل!  کنسرت بی کنسرت.

ابراهیم نبوی

  • mahmood farzin